Терміново! Маю можливість обуритися публічно. Може, розголос допоможе…
Ніколи не додумаєтесь!))
Доводилось вам чути, як нарікають діти на важкі правила української мови?
І ви ж, напевне, як і я свого сина, запевняли їх: та ну, що ж тут складного? Все так логічно — ти тільки глянь!
Але відкриття у програмі 6-го класу перевернуло мій звичний світ догори дригом! І мушу терміново поділитися. Бо не одне ще ЗНО нашим дітям за цими правилами складати.
Пам’ятаєте такий поділ слів: на істоти і неістоти? Ну, до прикладу: ми з вами — ІСТОТИ, живі організми. А якщо зберемося в юрбу, то сама юрба — вже НЕІСТОТА, бо поняття збірне. Як і армія, до речі. Логічно? Логічно)
Ну а шахова фігура? Ота, яка з дерева чи пластику? Така собі зовсім нежива, і нездатна до самостійного пересування. Король, ферзь, кінь, пішак…. — ІСТОТА? Чи ні? І ось тут — будьте обережні! І якщо діти ваші питатимуть відповідь — не заплутайте їх! Бо шахові фігури — то за чинними правилами якраз ІСТОТИ! І назви гральних карт — також! Хоча… стоп! Там є виняток! Валет — істота. А от туз — чомусь ні) І як бідному учневі не заплутатись в такій дивовижній класифікації?
Дуже мрію зустріти її автора. І запитати: а чому, власне? Що спонукало цього «знавця української мови» назвати дерев’яну шахову фігуру — ІСТОТОЮ? Якою логікою він керувався?
І чи здогадується, що таким «польотом фантазії» убиває в дітях будь-яку надію вивчити правила рідної мови? А тепер уявіть їхній стрес на різних контрольних і ЗНО: коли ніяка логіка не працює, треба тільки тупо зазубрити. І потім дивуємось: чому ЗНО з української не склав кожен 12-й учень, як торік.
Я особисто цей неймовірний виверт можу запам’ятати лише за принципом обурення. Але маю можливість обуритися публічно. Може, розголос допоможе.
І ми ще встигнемо до нового навчального року розібратися в правилах, якими забиваємо голови наших дітей. Агов, панове з #Міносвіти! Загляньте у шкільний підручник!)
P.S. А щоб не здалося раптом, що це проблема одного якогось підручника- перевірте в Гуглі. Здивуєтесь не менше, ніж я)