Зайняти високу посаду! Скандальний ексміністр вразив своїм вчинком – після стількох зашкварів. Просто нечувано!
Колишній міністр інфраструктури Владислав Криклій знову намагається зайняти посаду в держорганах – увійти в керівництво центрального органу виконавчої влади або очолити держпідприємство. Про це пише видання “Апостроф”.
Журналісти вирішили нагадати, чому екс-міністру не можна знову повертатися на держслужбу: провалів занадто багато.
У виданні зазначають, що Криклій пішов з Мінінфраструктури в травні 2021 року зі низкою скандалів, серед яких звинувачення в корупційних схемах, збудований для управління ними бек-офіс, провальне реагування на пандемічну кризу для всіх ключових галузей, “підконтрольних” міністерству.
Сам Криклій після звільнення збирався спробувати свої сили на конкурсі на главу правління “Укрзалізниці” або очолити якесь агентство з управління державними активами.
“Головна претензія до Криклія з боку учасників ринку транспортних послуг і інфраструктури – створення тіньового” бек-офісу “, через який нібито вирішувалися всі корупційні питання в міністерстві. Цю структуру паралельного керування відомством, як писали ЗМІ, створили ще при уряді Олексія Гончарука. У структуру “бек-офісу” увійшли колишні конвертатори і фігуранти корупційних скандалів, яких міністр Криклій нібито оформляв до себе в якості помічників і радників “, – пише видання.
Офіс нібито займався рядом схем – від “тіньової” сертифікації газобалонного обладнання через “правильні” компанії до видачі дозволів “Укртрансбезпекою” на міжнародні вантажні перевезення.
Також “тіньової бек-офіс” замикав на себе “вирішення питань” з авіакомпаніями, зокрема, в період пандемії нібито через його функціонерів потрібно було отримувати “дозволи” на відновлення польотів, екстрені рейси або чартерні перевезення. Крім того, до “компетенції” бек-офісу відносять ліквідовану недавно СБУ схему поборів з моряків за продовження дозвільних документів, на якій годувалися сотні чиновників Моррічсервісу.
Через “бек-офіс” могли проходити всі великі тендерні закупівлі по всій вертикалі відомства, а також кадрові призначення. До кінця своєї каденції Криклій так і не зміг спростувати інформацію про наявність у нього корупційного бек-офісу з управління тіньовими потоками Мінінфраструктури, стверджують журналісти.
Одним з головних галузевих провалів Криклія у виданні називають нездатність налагодити ефективне управління “Укрзалізницею”. На підприємстві так і не з’явився жоден адекватний глава правління – всі йшли зі скандалами і букетом звинувачень в корупції. Крім того, за час керівництва Криклія компанія з хиткою стабільності пішла в круте піке предбанкротного стану.
Фактично саме при Криклію компанію “розхитали” до того, що її положення стало предметом розгляду на окремому засіданні РНБО з відповідними кадровими наслідками. Сам міністр став ще й учасником найгучнішого “вагонного” скандалу останніх кількох років, пов’язаного зі ввезенням під виглядом старих вагонів відвертого металобрухту з Росії.
Журналісти вважають, що у Криклія також не було чітко вираженої позиції щодо неефективної наглядової ради компанії, хоча про це говорили правоохоронні органи. В авіації учасники ринку всю каденцію чекали, але не дочекалися від Криклія підтримки зі зниженням податків на внутрішні перевезення, фінансових стимулів від держави під час пандемії для вітчизняних перевізників за зразком інших держав.
“Що стосується дорожнього будівництва, то тут, як відомо, Криклій лише” стояв поруч і перерізав стрічку “:” Укравтодор “всю роботу безпосередньо координував з Офісом Президента, оскільки” Велике будівництво “проходить під особистим контролем і егідою Володимира Зеленського”, – йдеться в матеріалі.
У морегосподарському комплексі журналісти також не бачать заслуг Криклія. Проведений нібито в інтересах російських компаній законопроект про внутрішній водний транспорт, який повний корупційних ризиків і лише посилює тиск на бізнес, не доведена до кінця процедура концесії портів Херсон і Ольвія, старі тіньові схеми в портах – ключове, чим запам’ятався екс-міністр професіоналам галузі, відзначають автори матеріалу.